Czas na „proszę Pani, czy mogę poprawić oceny?” ogłaszamy
za otwarty!

Nie dlatego, że dzieci nagle się obudziły.
Bardziej dlatego, że system znowu ich przespał.

Bo jeśli młody człowiek przez cały rok nie czuje motywacji, nie widzi sensu, nie doświadcza radości z nauki – to nie jest jego „lenistwo”, tylko nasz wspólny sygnał alarmowy.

Brak samodyscypliny?
Brak pasji?
Brak zaangażowania?
To nie są cechy charakteru. To często brak przestrzeni, relacji i sensu.
Gdy uczniowie czują, że się ich nie słucha, nie rozumie, nie traktuje podmiotowo – gasną.
Nie ma pasji bez bezpieczeństwa.
Nie ma motywacji bez wpływu.
Nie ma zaangażowania bez poczucia sensu.

Jak to zmienić?
Może budując relacje wokół pytania: „Czego potrzebujesz, żeby Ci się chciało?” zamiast:„Dlaczego znowu Ci się nie chce?”
To o niebo prostsza (i efektywniejsza) droga do budowania sprawczości poprzez wspieranie młodych, żeby chcieli, a nie tylko musieli. Bo motywacja nie rodzi się z przymusu, tylko z więzi, ciekawości i zrozumienia.
Ten czas – czas pytań o poprawę ocen – to szansa. Nie tylko dla dzieci, ale i dla dorosłych. Szansa, żeby nie oceniać, tylko zrozumieć. I razem coś zmienić.
Bądź w tej zmianie z nami!